Komunikasi Pemasaran dalam Mempromosikan Aplikasi Nujek

Main Article Content

Ihda 'Ainaya Zulaikha
Nuryanti Nuryanti
S. Bekti Istiyanto

Abstract

The process of developing the Nujek application is carried out by PT Tekno Karya Nusa (Nujek) in Banyumas by promoting it through social media using either Facebook, Instagram or Tiktok social media. The results of this study are to see the implementation of Nujek Banyumas social media content as a marketing communication strategy in promoting the Nujek application. There are several indicators of social media, such as Facebook has a dominance to interact with audiences, Instagram social media has the characteristics of visualizing content to communicate, and Tiktok social media is used to disseminate promotions regarding Nujek products or applications. The purpose of this study is to determine the implementation of social content Nujek Banyumas media in conducting promotions as a form of marketing communication strategy. 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Zulaikha, I. ’Ainaya, Nuryanti, N., & Istiyanto, S. B. (2022). Komunikasi Pemasaran dalam Mempromosikan Aplikasi Nujek. JURNAL LENSA MUTIARA KOMUNIKASI, 6(2), 249–259. https://doi.org/10.51544/jlmk.v6i2.3458
Section
Articles

References

Alridani Andhika (2021). Implementasi Media Sosial dan E-commerce untuk Meningkatkan Pemasaran Hasil Pertanian Sayur dan Peternakan (Studi Kasus: Desa Sumberejo). Program Studi Informatika, Universitas Islam Indonesia Yogyakarta, Indonesia

Athaya, (2022). Cognitive Dissonance pada Konteks Berkomunikasi dan Mencari Informasi di Ruang Digital: Fenomena Selective Exposure. Jurnal Lensa Mutiara Komunikasi, 6(1), 61–72. https://doi.org/10.51544/jlmk.v6i1.2535

Eka Novianti, 2020. Fitur Aplikasi Gojek Favorit Konsumen Pada Saat Pandemi Covid-19 Di Kota Bandung. Jurnal Communio : Jurnal Ilmu Komunikasi, Volume Ix, No. 2, Juli – Desember 2020, Hlm 1680 – 1695

Fiandari, Y. R., Arifiani, R. S., Rumijati, A., Oktora, M. Y., Nasrullah, R., Wainira, M. A. D., Liliweri, Y. K. N., Mandaru, S. S. E., Emeilia, R. I., Othman, Z., Mat, B., Mulitawati, I. M., Retnasary, M., Putra, F. I. F. S., Budiantoro, R. A., Haziroh, A. L., Alicia, T. S., Randy Mahendra Putra, Mudiantono, … Achsa, A. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Membangun Brand Image Melalui Sosial Media Instagram (Studi kasus deskriptif komunikasi pemasaran prodak polycrol forte melalui akun instagram @ahlinyaobatmaag). Jurnal Sosioteknologi, 5(1), 1–16. https://doi.org/10.17576/JKMJC-2018-3403-02

Kusniadji Suherman, (2016). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Kegiatan Pemasaran Produk Consumer Goods (Studi Kasus Pada PT Expand Berlian Mulia Di Semarang) Jurnal Komunikasi Vol. 8, No. 1, Juli 2016, Hal 83 – 98

Lella (2020). 6 Cara Strategi Marketing Tiktok Meningkatkan Awareness Brandhttps://Www.Ekrut.Com/Media/Strategi-Marketing-Tiktok. Diakes 16September 2020.

Pramono, 2018. Campaign Sebagai Upaya Promosi. (Diakses pada 23 September 2021). https://www.pujopramono.com/2018/11/campaign-sebagai-upaya-promosi-pr-ing.html

Puspitarini, & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common, 3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/COMMON.V3I1.1950

Prima Togi. (2020). Pemanfaatan Tik Tok Sebagai Media Kampanye Gerakan Cuci Tangan Di Indonesia Untuk Pencegahan Penyebaran Virus Covid-19. Jurnal Kajian Komunikasi Vol 4 No 1 April 2020. Hal 59-72

Purwanto (2021). Penyajian dan Triangulasi Sumber Data. Universitas Gajah Mada. DOI:10.13140/RG.2.2.12498.07366

Simon Kemp. (2020). More Than Half of the People on Earth Now Use Sosial Media. https://blog.hootsuite.com/simon-kemp-sosial- media/.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung : Alfabeta,

Sholihin Riadhus. (2019). Digital Marketing di Era 4.0 (Strategi dan Implementasi Sederhana Kegiatan Marketing Untuk Bisnis dan Usaha).Anak Hebat Indonesia: Yogyakarta